Skip to main content

Esitysohjeet

Ohje suulliseen esitykseen

  • Suulliset esitykset on sijoitettu teemaryhmittäin sessioihin, joissa jokaisessa sessiossa on esityksiä 3-5 kappaletta.
  • Yksi sessio kestää 90 minuuttia.
  • Lisäksi on varattu aikaa keskustelulle.
  • Sessiota johtaa puheenjohtaja, joka vastaa aikataulun toteutumisesta. Sessioiden puheenjohtajat ilmoitetaan Kasvatustieteen päivien ohjelmassa.
  • Tuo esityksesi luentotilaan mahdollisimman ajoissa ennen session alkua USB-tikulla, tai vaihtoehtoisesti voit noutaa sen mahdollisesta omasta pilvipalvelustasi luentotilan esityskoneelle (kaikissa tiloissa on nettiyhteys).
  • Kaikissa tiloissa on valmiina esityskone (Windows).
  • Oman koneen käyttöä ei suositella teknisten ongelmien välttämiseksi.
  • HUOM! Pienet muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia. Käythän tarkistamassa ohjelmasta oman esityksesi ajan vielä ennen päiviä.

Tekniset ohjeet:

  • formaatti: PPT/PPTX/PDF-muoto
  • kuvasuhde: 16:9
  • standardifonttien käyttö
  • upotetut (embed) videot, jos niitä on esityksessäsi

Esityksen kesto:

Teemaryhmien sessioissa esitysajat jakautuvat session esiintyjämäärien mukaan. Jokaiselle esittäjälle on aikataulutettu oma esitys- ja keskusteluaika.

3 esittäjää: esittäjällä aikaa yhteensä 30 min |esitysaikaa 20min + 10min keskustelu

4 esittäjää: esittäjällä aikaa yhteensä 20 min | esitysaika 15 min + 5min keskustelu

5 esittäjää: esittäjällä aikaa yhteensä 18 min | esitysaika 10 min + 5 min keskustelu

Suunnittelethan esityksesi sopimaan sessiosi aikatauluun sopivaksi. Esitysaika on ehdotus, ja mikäli esityksesi kestää vähemmän aikaa, on enemmän aikaa varattuna keskusteluun. Ethän ylitä itsellesi varattua aikaa.

Teemaryhmällä 4 poikkeusaikataulu: Jokaiselle esiintyjälle on 13minuuttia esitysaikaa (+2min vaihto), session lopussa on varattu aikaa 15minuuttia yhteiseen keskusteluun ja kysymyksiin.

Ohje posteriesitykseen

Posterit saavat olla esillä koko konferenssin ajan Educarium-rakennuksessa. Toivomme posteriesittäjien olevan paikalla esittelemässä posteriaan torstaina klo 12.45-13.15. Koska esittelyaika on lounasajan (11.45–13.15) loppupuolella, suosittelemme posteriesittäjiä ruokailemaan heti Keynote 1. päättymisen jälkeen klo 11.45.


Posteritaulut

  • Posteritaulun koko on 88 cm (leveys) x 118 cm (korkeus). Tauluun sopii parhaiten pystysuuntainen A0-kokoinen posteri.
  • Jokainen esittäjä tuo mukanaan oman posterinsa.
  • Posterineuloja on saatavilla paikan päällä.
  • Posteritaulut merkitään ja numerot löytyvät Kasvatustieteen päivien ohjelmasta (julkaistaan 1.11.).

Posterien pystytysajat

  • ke 20.11. klo 9-11
  • to 21.11. klo 8-9.45

Posterin pystytysaikoina paikalla on henkilöstöä, joka voi auttaa posterien laitossa.

Posterit tulee poistaa perjantaina klo 16.00 ohjelman päättymisen jälkeen. Huomaathan, että postereita ei säilytetä eikä lähetetä esittäjille konferenssin jälkeen.

Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä:

Ohjelmaan ja sisältöön liittyvät tiedustelut: kt-paivat2024@utu.fi

Käytännön asiat: aboaevents@certia.fi

Oral presentation guidelines

  • Oral presentations are arranged in thematic sessions, where each session has 3-5 presentations.
  • Each session lasts 90 minutes.
  • There is also time for discussion.
  • Each session will be chaired by a chairperson, who is responsible for the implementation of the schedule. The chairs of the sessions will be announced in the conference programme.
  • Bring your presentation to the lecture room on a USB stick as early as possible before the session starts. Alternatively, you may access it from a cloud service on the room’s presentation computer (all rooms have internet and a Windows computer).
  • It is not recommended to use your own computer in order to avoid technical problems.
  • Please note: small changes to programme are still possible. Please remember to check you presentation time from the programme before the conference!

Technical instructions:

  • Format: PPT/PPTX/PDF format
  • Aspect ratio: 16:9
  • Use of standard fonts
  • Embed possible videos

Presentation time:
In thematic group sessions, presentation times are allocated based on the total number of presenters. Each presenter has their own scheduled presentation and discussion time.

3 presenters: Each presenter has a total of 30 minutes | 20 minutes for the presentation + 10 minutes for discussion.
4 presenters: Each presenter has a total of 20 minutes | 15 minutes for the presentation + 5 minutes for discussion.
5 presenters: Each presenter has a total of 18 minutes | 10 minutes for the presentation + 5 minutes for discussion.

Please plan your presentation to fit the session’s schedule. The presentation time is a guideline, and if your presentation takes less time, more time will be available for discussion. Please do not exceed the time allocated to you.

Exception for thematic group 4: Each presenter has 13 minutes for the presentation (+2 minutes for transition), with 15 minutes reserved at the end of the session for a joint discussion and questions.

Poster presentation guidelines

Posters may be on display throughout the conference in the Educarium building. We hope that poster presenters will be present by their poster on Thursday at 12.45-13.15. As the presentation time is at the end of lunchtime (11.45–13.15), we recommend that poster presenters have their lunch immediately after the Keynote 1 at 11.45.


Poster bords

  • The size of the poster board is 88 cm (width) x 118 cm (height).
  • A0-sized poster (portrait) is best suited for the board.
  • Each presenter brings their own poster.
  • Poster needles are available on site.
  • Poster boards are marked and numbers can be found in the conference  programme (to be published 1 November).

Poster mounting times

  • Wed 20 Nov at 9-11
  • Thu 21 Nov at 8-9.45

During the poster mounting times, conference assistants will be available to help with the posters.

Posters must be removed on Friday at 16.00 after the end of the programme. Please note that posters will not be retained or sent to presenters after the conference.

If you have questions, please contact:

Programme and content: kt-paivat2024@utu.fi

Practical arrangements: aboaevents@certia.fi